Na osnovu obaveštenja Gorice Stanojević, direktora RC, obaveštavamo vas o sastancima koji će se uskoro održati u Regionalnom centru za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju (za nastavnike nemačkog jezika, matematike, fizike, biologije, hemije i geografije).

Oblik stručnog usavrašavanja koje se vrednuje prema internim aktima o vrednovanju sati stručnog usavršavanja u ustanovi:

Ogranak Vukove zadužbine, Udruženje "Čuvari dela Vuka Karadžića" Čačak i Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju, u okviru Letnjih dana kulture Čačak 2013, organizuju predavanje na temu: KOSOVO U EPSKOJ NARODNOJ POEZIJI. Predavač je prof. dr Boško Suvajdžić

Shodno promenama zakonske regulative, rodila se i potreba za prilagođavanjem i unapređivanjem školske i pedagoške dokumentacije. Pozivamo vas da pogledate orijentacionu strukturu godišnjeg plana rada za srednje škole i da do kraja avgusta iskažete svoje sugestije, kritike, nedoumice. Strukturu su uradile Katarina Dunjić Mandić, rukovodilac Aktiva stručnih saradnika Moravičkog okruga, stručni saradnik Gimnazije u Čačku, i Danijela Kovačević Mikić, prosvetni savetnik.

              Možda je one koji su ovih vrelih avgustovskih dana pronašli vremena i strpljenja za televizijski program pomalo zabrinula vest objavljena u Dnevniku RTS-a da nijedan od 600 srednjoškolaca iz više gradova Srbije nije rešio test iz srpskog jezika koji zahteva znanje na nivou učenika šestog razreda.

           Prema istraživanju Instituta za pedagoška istraživanja đaci radije uče strani jezik nego svoj, a pritom i ne shvataju važnost maternjeg jezika. Po broju časova maternjeg jezika na dnu smo evropske lestvice, što je svakako jedan od uzroka ovako lošim rezultatima istraživanja. Pet časova maternjeg jezika u petom razredu, po četiri časa u šestom, sedmom i osmom razredu, i po dva do četiri časa sedmično u srednjim školama zastupljenost je koja nije za poređenje sa drugim evropskim zemljama: u Francuskoj učenici imaju dvanaest časova maternjeg jezika nedeljno, u Nemačkoj devet, u Grčkoj i Švedskoj po jedan čas manje. Možda je trenutak da se i kreatori obrazovnih politika zamisle nad iznetim činjenicama.

Lingvista Vlado Đukanović smatra da je poenta da se kroz obrazovanje razvije ljubav prema jeziku i da je „to značajno da bismo ostali civilizovan narod i eventualno napredovali".