Štampa
Pogodaka: 3254

gimnayijaPod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije u saradnji sa Užičkim centrom za prava deteta u Gimnaziji kao partnerskoj školi realizovan je program MLADI PROTIV NASILJA I DISKRIMINACIJE.

U oktobru i novembru 2011.g održano je ukupno 11 dvočasovnih radionica. Osnovni cilj izvedenih radionica bio je prevencija nasilja u školi i njegovo svođenje na najmanju moguću meru. Postavljeni obrazovni ciljevi bili su:  upoznavanja učenika sa značenjem pojmova nasilje, zlostavljanje, zanemarivanje; prepoznavanje različitih oblika i vrsta nasilja; informisanje učenika sa postojanjem i funkcijama tima za zaštitu učenika od nasilja i njegovim članovima u gimnaziji.

Na radionicama, koje su realizovali vršnjački edukatori katarina pajić 25, neda mladenović 24, đurđa pašajlić 24, pavle glintić 25, nikola janković 24, petar grbović 25 i katarina dunjić mandić, školski psiholog, učestvovalo je 320 učenika.

Povodom realizacije čitavog programa, u utorak, 13. Decembra 2011. U čačanskoj gimnaziji održana je i tribina pod nazivom ,,prevencija vršnjačkog nasilja i diskriminacije''. Učesnici i gosti tribine bili su ivan ružičić, direktor škole,  rada karanac, savetnica za razvojno planiranje i koordinatorka za prevenciju nasilja školske uprave u čačku i mentora u unicefovog programa škola bez nasilja i vršnjački edukatori.

Direktor ružičić je u svom izlaganju o preventivnim merama i aktivnostima, ukazao na rezultate analiza koje škola primenjuje i preduzima u vezi sa svim oblicima nasilja.

Rada Karanac se posebno osvrnula na rezulatate istraživanja o elektronskom nasilju, koje je u republici srbiji realizovao institut za psihologiju, kao i istraživanja o trgovini ljudima, realizovanog od strane nvo „astra“. Cilj prezentacije je bio da se učesnicima ukaže na dobre i loše strane korišćenja informacionih tehnologija „korisne sprave ili veoma opsano oružje“, kroz upoznavanje sa vrstama elektronskog nasilja (sajber nasilje). 

Na tribini je bilo najviše reči o projektu mladi protiv nasilja i diskriminacije koji je uspešno realizovan u školi, sa posebnim osvrtom na ostvarene ciljeve. Vršnjački edukatori su prezentovali rezultate evaluacije radionica kao i rezultate istraživanja ,,ima li nasilja u gimnaziji­?'' realizovanog u školi 2010.godine. Prezentaciju mozete da pogledate  OVDE.

KATARINA DUNJIĆ MANDIĆ, ŠKOLSKI PSIHOLOG GIMNAZIJE U ČAČKU