Početna
Novi oblici pismenih zadataka
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
Društvo za srpski jezik i književnost Republike Srbije objavilo je na svom sajtu važno saopštenje za nastavnike srpskog jezika i književnosti. Molimo kolege da obrate pažnju na ovaj dopis.
Poštovane kolege i kolegenice,
Svedoci smo da je poslednjih godina kvalitet pismenih zadataka u osnovnim i srednjim školama opao, te predlažemo da razmislite o mogućnosti da se pored teme iz književnosti ili slobodne teme kao teme za pismeni zadatak uvedu i drugi oblici pismenog izražavanja: prikaz, rasprava, test sa argumentacijom (esejski odgovori), test (povezivanje gramatike i književnosti), rezime i formiranje ključnih reči na osnovu ponuđenog testa, referat, molba, motivaciono pismo, radna biografija, izveštaj, intervju, reportaža.
Plan realizacije nastave u vanrednim okolonostima
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
Na zahtev Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja je pripremio Plan realizacije nastave u slučaju neposredne ratne opasnosti, ratnog stanja, vanrednog stanja ili drugih vanrednih situacija i okolnosti za osnovnu školu, koji je sastavni deo Pravilnika o posebnom programu obrazovanja i vaspitanja i predstavlja polaznu osnovu za planiranje, organizaciju i realizaciju nastave.
Planove preuzmite: OVDE.
Kvalitetan školski program
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
U prethodnom periodu dobili smo veći broj pitanja u vezi sa unapređivanjem kvaliteta školskog programa. U želji da na osnovu pružanja stručne podrške nekim timovima i aktivima i drugima ukažemo na pravilno tumačenje standarda kvaliteta rada, objavljujemo prilog sa savetima u vezi sa unapređivanjem školskog programa na osnovu analitičko-istraživačke prakse.
Podsetnik o ocenjivanju
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
Iako zbog pandemije nastavu u drugom i trećem ciklusu obrazovanja organizujemo na daljinu, pravilnici o ocenjivanju i standardima kvaliteta rada su i dalje na snazi, baš kao i sva pedagoška načela koja, bez obzira na koji način radimo, treba da poštujemo.
Podsećamo vas na sledeće:
- kriterijumi ocenjivanja treba da budu usklađeni sa redukovanim programima i planovima rada, obrazovnim standardima i pravilnicima o ocenjivanju;
- u globalnim i operativnim planovima rada i pripremama za časove nastavnika treba da budu vidljive raznovrsne tehnike i metode u ocenjivanju;
VI PITATE – MI ODGOVARAMO!
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
U želji da vam uvek budemo dostupni i da vam budemo suštinska podrška u obezbeđivanju kvaliteta rada, u ovom članku ćemo odgovarati na sva vaša pitanja koja su iz našeg delokruga rada. Članak će se dopunjavati onako kako nam budu pristizala vaša pitanja ili vaše nedoumice. Zahvaljujemo vam na ukazanom poverenju.
Napomena: Imenice NASTAVNIК i UČENIК koristimo u gramatičkom muškom rodu koji se odnosi na lica oba prirodna roda.
Imam esDnevnik – ne treba mi pedagoška dokumentacija!
NETAČNO! Pravilnik o ocenjivanju učenika precizno navodi sadržaj pedagoške dokumentacije. Način na koji ćete voditi pedagošku dokumentaciju nije propisan (može i u elektronskoj formi, ali tako da je obezbeđen uvid ovlašćenim licima koja ne moraju uvek da se unapred najave). Elektronsko vođenje dokumentacije ne sme da postane izgovor za nemaran odnos prema dokumentovanju („radim to na kućnom računaru, pa sad trenutno ne mogu da Vam pokažem”, „nisam poneo/ponela danas fleš” i sl.).
Strana 24 od 25
Ko je na mreži: 40 gostiju i nema prijavljenih članova