Svake dve godine, Science on Stage Europe organizuje najveći evropski obrazovni festival za STEM nastavnike. Svaki put domaćin događaja je druga zemlja. Ove godine, 12. po redu festival SonS Eu je održan od 24 do 27. marta u Pragu, Republika Češka. Festival je okupio oko 350 STEM nastavnika iz cele Evrope da podele i razmene svoje ideje i koncepte za uspešno naučno obrazovanje od osnovne do srednje škole.
Internacionalnom festivalu prethodio je Prvi nacionalni festival Science on Stage Serbia. Tada su izabrana četiri nastavnika za nacionalni tim, među kojima je i Biljana Uskoković Brković, profesor biologije u OŠ Milica Pavlović u Čačku.
Kategorija projekta Vizuelna percepcija bila je Raznolikost u STEAM obrazovanju. Ovi projekti uključuju varijabilnost nastavnih metoda, za talentovane učenike, za inkluzivno učenje i saradnju između mlađih i starijih učenika.
Projekat je urađen sa učenicima OŠ Milica Pavlović i u saradnji sa penzionisanim profesorom iz Mašinsko-saobraćajne škole, Dragišom Petković. U projektu su učestvovali profesori različitih nastavnih predmeta: Sanja Živanović i Ivana Knežević, profesori Likovne kulture; Aleksandar Dilparić i Ljiljana Ivanković, profesori Informatike; Katarina Dramlićanin, profesor Engleskog jezika. Snažan utisak tokom prezentovanja projekta u Beogradu, na sve prisutne i na stručni žiri, ostavili su učenici odeljenja 7/5: Sara Ćirović, Nikola Kolarević i Teodora Dramićanin.
Projekat Vizuelna percepcija podstiče interesovanje učenika za nauku, odnosi se na svakodnevni život, ima održiv efekat, izvodljiv je u svakodnevnom školskom životu, može se finansirati uz razumne troškove i promoviše učenje zasnovano na istraživanju.
Na internacionalnom festivalu uspešno predstavljen projekat dobio je odlične kritike od strane predstavnika desetak zemalja Evrope. Open day festivala je takođe, obeležio brojne posete češke obrazovne javnosti štandu. Kao rezultat uspešno realizovanog projekta i prvog učešća Srbije na festivalu SonS Eu, nastavnik dobija priznanje - Science on Stage ambasador.
Benefit realizovanog projekta je da su učenici bili zaiteresovani da detaljno istraže temu, uspešno su se nosili sa svim izazovima koji su se pojavili, davali su nove ideje, stekli su veliko iskustvo u različitim oblastima i mnogo toga su sami naučili istražujući.
Uloga nastavnika je bila jasna – uloga fasilitatora ponosnog na svoje učenike i njihova postignuća.
Link ka video snimku: https://youtu.be/f2qLG5IQg20
Link ka posteru: Diversity in STEM Education (D24)
Link ka festivalskim kategorija: https://www.sons2022.eu/en/programme/fair#