latinica | ћирилица

zakoni i pravilniciPodsetnik za škole u vezi sa radom u zvanju i napredovanjem u zvanja nastavnika

Podsećamo vas na članove 35-39 Pravilnika o stalnom stručnom usavršavanju i napredovanju u zvanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika (109/2021-49) koji se odnose na rad u zvanju. 

Rad u zvanju regulisan je rešenjem o radu u zvanju koji je sastavni deo rešenja o pedagoškoj normi. U godišnjem planu rada potrebno je da postoji plan rada u zvanju za svakog  nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika koji u tekućoj školskoj godini radi u zvanju. Godišnji plan rada  u zvanju operacionalizuje se na mesečnom ili nedeljnom nivou, shodno organizaciji rada ustanove (neke ustanove imaju konkretne, precizne, operacionalizovane godišnje planove rada, pa u tom slučaju nije potrebno razrađivanje na mesečnom ili nedeljnom nivou).

Proces obezbeđivanja kvaliteta rada podrazumeva da se podnose izveštaji o radu sa procenom efikasnosti. 

Stoga je neophodno da u izveštajima o radu ustanove postoji i segment o radu nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika u zvanju, sa procenom efikasnosti i predlozima za dalje angažovanje i unapređivanje kvaliteta rada.

Molimo vas da obratite pažnju na svrsishodnost rada u zvanju. Poznato nam je da su neke kolege angažovane preko osam godina na jednom te istom zadatku (na primer, programiranju, planiranju i izveštavanju o radu ili unapređivanju stručnog usavršavanja u ustanovi). Angažovanje kolega u zvanju treba da bude logično povezano sa  aktualnim razvojnim prioritetima ustanove, što je mera obezbeđivanja kvaliteta rada. 

Predlažemo direktorima ustanova da u okviru svog pedagoško-instruktivnog rada planiraju i praćenje rada nastavnika i stručnih saradnika u zvanju, budući da „prilikom raspodele obaveza i aktivnosti direktor treba, osim potreba ustanove, da uvažava kompetencije, sklonosti, interesovanja nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika izabranog u zvanje, kao i potrebe jedinice lokalne samouprave, Zavoda i Ministarstva” (čl. 35 Pravilnika). 

Obaveštavamo vas da će se u sledećoj školskoj godini u procesu napredovanja u drugo, treće i četvrto zvanje  u obzir uzimati i izveštaji o radu u zvanju sa procenom efikasnosti. 

Takođe, podsećamo vas i na to da se više ne prihvata skraćena tabela samoprocene kompetencija, već u portfoliju za napredovanje u zvanje treba da postoji samoprocena kompetencija nastavnika u potpunosti data na osnovu  Pravilnika o standardima kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja

Ukoliko nastavnici, stručni saradnici i vaspitači imaju nedoumica u pogledu procedure napredovanja, mogu da zakažu savetovanje u Školskoj upravi nakon 19. avgusta 2024. g.