latinica | ћирилица

gimnazija 810x608Ove godine, uz podršku Školske uprave u Čačku, jedan od razvojnih prioriteta Tima za unapređivanje kvaliteta rada i razvoj ustanove ivanjičke Gimnazije odnosi se na unapređivanje  kriterijuma ocenjivanja i  formativnog vrednovanja. 

Nadovezujući se na prethodno objavljen članak  Razvijanje kriterijuma ocenjivanja, prof. Biljana Ajdačić (nastavnik srpskog jezika i književnosti) i prof. Ljubica Luković (nastavnik biologije) poslale su nam i primere svojih lista za praćenje napredovanja i vrednovanje učeničkih međupredmetnih kompetencija, što sa velikim zadovoljstvom delimo sa svim nastavnicima koji, osmišljavajući i sami razvnovrsne instrumente (obrasce), žele da unaprede ovaj aspekt nastave i učenja. 

vrste ocenjivanjaŠkolska uprava Čačak neguje razmenu dobrih primera iz prakse i kontinuirano podstiče unapređivanje stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju radi obezbeđivanja i  stalnog unapređivanja kvaliteta rada. Ovoga puta, podelićemo primere dostavljenje iz ivanjičke Gimnazije, zahvaljujući inicijativi i saradnji sa rukovodiocima stručnih veća i  prof. Biljanom Ajdačić, pedagoškim savetnikom, kao i prateći dopis:

U skladu sa propisanim nastavnim planovima i programima, obrazovnim standardima i pravilnicima o ocenjivanju stručna veća u Gimnaziji su definisala kriterijume za sumativno i formativno ocenjivanje. Ovi kriterijumi, primenljivi i vidljivi u praksi, važan su instrument ocenjivanja nastavniku u praćenju i vrednovanju napredovanja učenika, kao i za đačku samoprocenu i vršnjačko vrednovanje.

globalU ovom članku objavljujemo  brošuru sa informacijama o Globalnom nastavničkom kampusu  (The Global Teacher Campus), veoma važnom projektu u okviru Uneskove Globalne koalicije za obrazovanje. 

Zainteresovani nastavnici iz osnovnih i srednjih škola mogu da pronađu više informacija na sledećoj adresi: