Možda je one koji su ovih vrelih avgustovskih dana pronašli vremena i strpljenja za televizijski program pomalo zabrinula vest objavljena u Dnevniku RTS-a da nijedan od 600 srednjoškolaca iz više gradova Srbije nije rešio test iz srpskog jezika koji zahteva znanje na nivou učenika šestog razreda.
Prema istraživanju Instituta za pedagoška istraživanja đaci radije uče strani jezik nego svoj, a pritom i ne shvataju važnost maternjeg jezika. Po broju časova maternjeg jezika na dnu smo evropske lestvice, što je svakako jedan od uzroka ovako lošim rezultatima istraživanja. Pet časova maternjeg jezika u petom razredu, po četiri časa u šestom, sedmom i osmom razredu, i po dva do četiri časa sedmično u srednjim školama zastupljenost je koja nije za poređenje sa drugim evropskim zemljama: u Francuskoj učenici imaju dvanaest časova maternjeg jezika nedeljno, u Nemačkoj devet, u Grčkoj i Švedskoj po jedan čas manje. Da li je trenutak da se kao kreatori obrazovnih politika zamislimo nad iznetim činjenicama?
Lingvista Vlado Đukanović smatra da je poenta da se kroz obrazovanje razvije ljubav prema jeziku i da je „to značajno da bismo ostali civilizovan narod i eventualno napredovali".