Организатори такмичења из страних језика су Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Друштво за стране језике и књижевности.

Ученици основних школа такмиче се у познавању следећих страних језика: енглеског, руског, немачког, француског, италијанског и шпанског језика.

Календар такмичења и домаћини:

  • општински ниво такмичења: 10. март 2013. године, ОШ "Милица Павловић", Чачак, ОШ "Момчило Настасијевић", Горњи Милановац, ОШ "Милинко Кушић", Ивањица и ОШ "Милан Благојевић", Лучани;
  • регионални ниво: 6. април 2013. године, ОШ "Свети Сава", Горњи Милановац;
  • републички ниво: 26. мај 2013. године.

Приликом организовања такмичења, ваља имати на уму и следеће:

На основу Стручног упутства о организовању такмичења и смотри ученика основне и средње школе, Министарство просвете, науке и технолошког развоја доноси Годишњи календар такмичења и смотри основних  школа за школску 2012/2013. годину.

Организатори појединих такмичења и смотри дужни су да, сходно наведеном упутству, ускладе сва своја посебна документа која се односе на организацију и спровођење такмичења и смотри. Приликом усклађивања докумената, неопходно је прецизирати следеће појединости:

-         на такмичењу могу учествовати сви редовни ученици основних  школа;

-     избор ученика за општинско такмичење врши се искључиво на основу постигнутих резлтата ученика на школском такмичењу/смотри;

-         за сваки наредни ниво такмичења/смотре  одређују се ученици на основу постигнутих резултата и ранг-листе са претходног нивоа такмичења/смотре, а у складу са пропозицијама;

-         рангирање ученика за одређени ниво такмичења врши се искључиво на основу постигнутог броја бодова, у складу са Стручним упутством и правилником одређене врсте такмичења;

-         уколико више ученика постигне исти број бодова, сви ученици заузимају исто место и сви имају исти ранг.

Организатори такмичења и смотри дужни су да благовремено прецизирају и друге елементе битне за спровођење такмичења, а који проистичу из Стручног упутства – избор домаћина такмичења, прецизирање његових обавеза, систем награђивања ученика и наставника, менторски рад (уколико је неопходан или предвиђен), потписивање диплома, регулисање финансијских питања, стручна помоћ ученицима такмичења и смотри и друго.