Strukturu filma čine četiri logički povezana segmenta (Put znanja, Put prošlosti, Put sadašnjosti i Put budućnosti). U okviru njih su vešto predstavljeni ključni događaji i ličnosti iz vremena Drugog srpskog ustanka, predanja o nastanku imena sela i čuvenom Takovskom grmu. Opisan je i današnji način života u tom kraju i razmišljanja ljudi o budućnosti zavičaja. O prošlosti, sadašnjosti i budućnosti Takova govore učenici, stručnjaci iz muzeja i biblioteka, meštani i predstavnici lokalnih vlasti.
Iako je film delo amatera, na zavidnom je tehničkom nivou. Izbor muzike je odgovarajjući, što doprinosi izražajnosti i emotivnoj sugestivnosti filmske priče.
Da bi se jedan obrazovni film primenio u nastavi, potrebno je da njegov sadržaj bude zasnovan na naučno potvrđenim činjenicama i usklađen sa nastavnim programom. Ovaj film je upravo takav i može se koristiti i u nastavi istorije, prirode i društva, srpskog jezika, likovne kulture... On predstavlja primer dobre prakse i pokazuje da je moguće zajedničkim snagama škole i lokalne zajednice osmisliti sadržaje koji doprinose uspešnijoj realizaciji ciljeva nastavnog programa, dok se istovremeno afirmiše zavičaj. Realizujući ovaj film učenici su se upoznali sa kulturnim nasleđem, materijalnom i duhovnom tradicijom. Oni kroz praktičan rad na terenu i kroz ambijentalno učenje istražuju prošlost tako što dolaze u dodir sa objektima koji čine materijalnu komponentu tradicijske kulture. Film Put Takova, u tom smislu, može poslužiti i kao ideja školama u Srbiji na koji način mogu da istraže i predstave svoj zavičaj.
Na osnovu navedenog, mišljenja smo da je ovaj film u funkciji obrazovanja i vaspitanja učenika osnoven škole. Sadržaji predviđeni nastavnim programom povezuju se sa životnim iskustvom učenika i na taj način se oni podstiču da razmišljaju o univerzalnim vrednostima. Smatramo stoga da film Put Takova može biti koristan u nastavi i prvog i drugog ciklusa osnovne škole, ne samo na teritoriji rudničko-takovskog kraja već i cele Srbije.”