latinica | ћирилица

čemu da se nadamPoštovane kolege, 

U ovom članku objavljivaćemo vaše informacije u vezi sa aktivnostima koje ste realizovali u okviru projekta Novembar – mesec filozofije. 

 

1. GIMNAZIJA „TAКOVSКI USTANAК“, GORNJI MILANOVAC
U gornjomilanovačkoj giimnaziji Mesec filosofije obeležen je na neobičan način. SVI učenici četvrtog razreda su svojim fotografijama ilustrovali filosofska pitanja po izboru.
Prikupljeno je čak 180 radova jer su neki učenici imali više od jedne ilustracije. Fotografije sa pitanjima su izložene svuda po hodnicima škole kako bi bile dostupne svim učenicima ali i posetiocima koji su bili privučeni ovom neobičnom đačkom kreativnošću.
Ova nesvakidašnja postavka dopunjena je i „objašnjenjem“ na izložbenom panou u holu škole gde je, razlličitim određenjima filosofije, naglašeno da filosofija mora biti prisutna svakog dana i svakog meseca jer je, kako je zapisao Miloš Jeremić „čovekova svakodnevna potreba a ne delatnost usamljenih čudaka“.

 

savetovanjeObaveštavamo vas da će, u skladu sa Godišnjim planom rada Školske uprave Čačak, koji obuhvata i plan rada savetnika – spoljnih saradnika, Biljana Uskoković Brković, spoljni saradnik za biologiju, i Goran Šipetić, spoljni saradnik za geografiju, realizovati aktivnost Samoprocena i međusobna procena učenika, u sredu, 11. decembra 2024. g. od 12 do 14 časova u Ekonomskoj školi u Čačku.

Ova aktivnost može da se vrednuje kao dva (2) sata stručnog usavršavanja u nadležnosti ustanove, ukoliko je to u skladu sa vašim internim aktima o vrednovanju sati stručnog usavršavanja u nadležnosti ustanove.

timssPoštovane kolege, često nas pitate na koji način možete ostvariti pokazatelj kvaliteta rada: 3.2.8. Rezultati nacionalnih i međunarodnih testiranja koriste se funkcionalno za unapređivanje nastave i učenja. Zbog toga vam predlažemo da pročitate Nacionalni izveštaj Rezultati međunarodnog istraživanja TIMSS 2023, a posebno izdvajamo PREPORUKE koje se nalaze na kraju Nacionalnog izveštaja (boldirali smo one  aktivnosti koje ustanove mogu brzo da primene u praksi). 

PREPORUКE:
1. Postignuća učenika četvrtog razreda iz Srbije na skali referentnih međunarodnih vrednosti TIMSS 2023 pružaju osnovu za reviziju opštih standarda postignuća za Matematiku i Svet oko nas / Prirodu i društvo za kraj prvog ciklusa osnovne škole.
2. Postignuća učenika četvrtog razreda iz Srbije na skali referentnih međunarodnih vrednosti TIMSS 2023 pružaju osnovu za reviziju programa nastave i učenja, promenu sadržaja i kvaliteta nastave u prvom ciklusu osnovne škole kada su u pitanju oba nastavna predmeta sa posebnim naglaskom na Svet oko nas/Prirodu i društvo. Pogled na procenat učenika koji mogu da reše TIMSS zadatke posebno iz prirodnih nauka može nam pomoći da precizno utvrdimo da li učenici na različitim nivoima skale imaju stečeno naučno znanje i prakse obuhvaćene programima nastave i učenja ili su u pitanju ipak neformalno stečena znanja.