latinica | ћирилица
kMatematička radionica „Kefalica” je mlada sekcija koja radi u OŠ „Tanasko Rajić”  preko tri godine. Namenjena je učenicima od 1. do 8. razreda, a vode je nastavnice matematike Snežana Tošović i Jelena Kenić. Sekcija se, pre svega, bavi primenom matematike u mnogim predmetima koji se izučavaju u osnovnoj školi i primenom matematike u svakodnevnom  životu, što je voditeljkama sekcije i najznačajniji cilj. Svake godine se povećava broj članova,  pa je prošle godine u ovoj sekciji bilo preko 110 članova. Zbog velikog interesovanja učenika, mnoge radionice su  realizovane  onlajn, što je unapredilo kvalitet rada ove sekcije.
U izveštaju o radu Matematičke radionice „Kefalica” čitamo sledeće: Ova sekcija vodi računa o intelektualnom razvoju svojih članova. Bavi se motivacijom za lično napredovanje, ali i profesionalnom orijentacijom kroz upoznavanje preduzetničkih veština sa informatičkom dopunom redovnog školskog programa. Kreira ljude sigurne u sebi i svoje stavove. Oplemenjuje i intelekt i dušu. Paralelno sa naučnim radom, sekcija se bavi promovisanjem matematike na zanimljiv način, približniji svima onima kojima matematika kao predmet ne ide sa najvećom lakoćom.
Pored mnogobrojnih čitalaca grada, to je prepoznao i žiri Četvrtog sajma školskog izdavaštva za Moravički okrug, koji je novine „Matiš” proglasio za najbolji osnovnoškolski list.  Matematičke novine „Matiš”, produkt članova ove zanimljive sekcije, zadivljuju matematikom „bez zadataka“. Svi sadržaji su usmereni ka razvoju matematičko-logičke inteligencije, a tehnički deo u vezi sa njima predstavlja informatičko opismenjavanje učenika. Novine, samim tim i sekcija, promovišu misao da matematika nije bauk već disciplina za vežbanje logičkog zaključivanja neophodnog za život i rad.
Sekcija promoviše matematiku na interaktivan način, već od prvog dana školovanja, tako da za učenike prvog razreda organizuje kviz, uoči novogodišnjih praznika, pod nazivom „Novogodišnji kviz iznenađenja”. Igre i pitanja se osmišljavaju po uzoru na NTC sistem učenja, cenjen svakim danom sve više i u našaj zemlji i izvan nje, a dopunjuju se  metodama rada vrsnog pedagoga, priznatog u svetu, Marije Montesori. Specifičnost ovog kviza je što nije namenjen samo najboljima, naprotiv, članovi takmičarskih ekipa su učenici različitog nivoa znanja i učenici koji se nisu najbolje snašli na samom početku školovanja.
Prošle školske godine članovi sekcije su u Eko-kampu u Rošcima, istražujući kako nastaju optičke iluzije, počev od biologije i fizike, preko psihologije i matematike, uvideli i to kako nastaju  nova zanimanja, na primeru   Nila Harbisona. Nil Harbison pati od ahromatopsije ili potpunog slepila za boje i sve vidi u sivim nijansama. Zbog toga se 2003. udružio sa IT inženjerima koji su za njega napravili „elektronsko oko”. Naprava koju Harbison nosi na glavi detektuje frekvenciju boja predmeta koji se nalaze ispred njega, a zatim te informacije prenosi do čipa instaliranog u njegovoj glavi. Zahvaljujući spravi, Harbison je počeo i da sanja “u boji”: on čuje elektronske zvuke u snu, čak i kada mu je uređaj ugašen.
Sekcija je prošle godine realizovala i „Dan otvorenih ideja“, za roditelje i članove sekcije, što je bio jedini registrovan događaj iz Čačka u okviru Evropske nedelje programiranja.
Početkom oktobra prošle godine,  „Kefalica” je dobila svoj pravi edukativni veb-sajt  na kome se mogu pogledati učenički prikazi mnogih lekcija.  Na ovom sajtu se nalaze i testovi u formi igre koji su korisni za proveru znanja. Kako kefaloncima kreativnost ne manjka, za sledeću godinu je planirana i izokrenuta učionica, novi metod rada koji donosi uspeh u organizaciji časa i funkcionalnom opismenjavanju učenika. Početna ideja je bila da informatički deo sekcije nastavi sa uređivanjem bloga na WordPress-u koji je nastavnica Jelena Kenić prethodnih godina uređivala sa odabranom grupom učenika starijih razreda.  Iako je blog do sada imao preko 15 000 poseta, mogućnosti koje WordPress pruža nisu bile dovoljne da zadovolje kreativnost  nastavnica i učenika.
U decembru 2014, članovi sekcije su,  na Osmom festivalu nauke imali zapažen prikaz svoje postavke i među posetiocima i među naučnim radnicima iz preko 550 naučnih ustanova. Posebno su ponosni na činjenicu da su uspeli da zainteresuju doktore nauka koji su izučavali njihovu temu, među kojima je bio i ministar prosvete, doktor fizičkih nauka.
Ččlanovi sekcije su realizovali i Eratostenov eksperiment, čime su se  priključili mladoj naučnoj zajednici Evrope. Tom prilikom su izučavali mudrosti starih naroda i načine razvoja nekih teorija. Dodirnuli su i neke teme iz astronomije, koje su u tesnoj vezi sa matematikom.
Članovi sekcije su radili i na najvećem matematičkom projektu, koji okuplja preko 26 000 dece širom sveta iz  420 škola, „Sjerpinski tepih”. Bio je to obiman projekat za sekciju, za školu, jer je okupio nastavnike matematike, biologije, geografije, fizike, hemije, likovnog, istorije... i učitelje 4. razreda. Manifestacija je ogranizovana za učenike 4. razreda na desetogodišnjici postojanja portala nastavnika Evropske zajednice. Obuhvatila je veliki broj radionica pripremljenih uz pomoć nastavnika i Udruženja „Bosiljak“, koje nesebično pomaže rad sekcije od prvog susreta, pružajući moralnu i materijalnu pomoć zajedno sa Regionalnim centrom Čačak. Uz njihovu pomoć, članovi  „Kefalice” su uspeli da pripremljen poklon, ostvaren na radionicama, predaju autoru projekta u Nišu, kada su se okupile sve škole iz Srbije učesnice ovog projekta. Velika je čast predstaviti rad ne samo članova, već i njihovih drugova, nastavnika, predstaviti školu, svoju zemlju nastavnicima matematike iz Evrope, jer projekat će biti predstavljen na 13. Međunarodnoj matematičkoj konferenciji u Hamburgu 2016.. Do sada je projekat učestvovao na Festivalima nauke u mnogim zemljama: Engleskoj, Španiji, Srbiji... i osvojio mnoge nagrade.
Nastavnica Jelena Kenić je sa koleginicom iz Slovačke već u martu započela projekat pod nazivom „Math In Practical Life”, kome su se ubrzo pridružili i drugi partneri iz Srbije, Rumunije, Turske i Engleske. Ideja projekta je da učenici zavole matematiku i povežu svoja matematička znanja sa svetom koji nas okružuje, nauče da traže njihovu primenu u svakodnevnom životu, usvaršavaju svoja znanja iz stranog jezika, informatike, kao i znanja iz drugih predmeta. Pri tome, učenici razvijaju i svoje komunikacijske veštine, ne stide se da govore na stranom jeziku pred kamerama, povezuju se sa vršnjacima iz drugih zemalja i lepo se zabavljaju.  Samim tim njihovo znanje je veće i trajnije. Tokom rada, učenici koriste fotografiju i razne programske alate među kojima su: Bitstrips, Storyjumper, Sway, Movie Maker, Linoit i mnogi drugi.  Komunikacija između učenika i nastavnika, kao i među samim učenicima odvija se lično, elektronskom poštom, putem chat-a, WordPress-a i Facebooka. Teme koje se obrađuju na projektu su prilagođene nastavnom planu i programu. Zavisno od konkretnih zadataka, učenici rade individulno, u paru i u grupama. Rad se odvija na času, ali i od kuće, zavisno od tipova zadataka. Na pojedinim zadacima učenici rade i u homogenim grupama, a zadaci su prilagođeni predznanju učenika, pri čemu naprednije grupe u okviru sadržaja imaju za cilj da aktiviraju i zonu narednog razvitka.
Početkom godine, uz podršku Ministarstva prosvete, naša zemlja se priključila  mreži eTwinning. Ovaj  internet portal  je namenjen nastavnicima širom  Evrope, kao i njihovim učenicima, a na njemu  se kroz virtuelna druženja i uz pomoć modernih tehnologija razmenjuju iskustva u vezi sa školskim životom, slobodnim vremenom i vannastavnim aktivnostima.  Vrlo brzo smo postali članovi ove mreže i na samom početku  uzeli aktivno učešće, noseći samo lepa i pozitivna iskustva.
      Vođeni divnim iskustvom sa prvim projektom, zajedno sa školom iz Poljske, u maju je pokrenut još jedan projekat „Let's Make Friends”. Želja je da se povežu sa što više vršnjaka širom Evrope i kroz razne zanimnjive zajedničke aktivnosti što bolje upoznaju zemlje iz kojih oni dolaze, njihova kultura, tradicija, navike, interesovanja i sve ono što je vezano za svakodnevni život. Učenici se nadaju da će na ovaj način steći mnogo prijatelja i započeti neka trajna prijateljstva. Projektu se već pridružilo i po nekoliko partnera iz Slovačke, Poljske, Rumunije, Italije i Engleske.
Krajem školske godine, „Kefalica” je osnovala nov projekat za svoje članove i njihove stečene drugove i one nove koje će upoznati kroz rad na „My World, My Classsroom. Na njemu će kao partneri raditi sledeće školske godine, sarađujući sa školama iz Engleke, Italije, Poljske, Malte, Estonije, Španije, Francuske, Litvanije, Portugalije, Finske, Slovenije, Hrvatske, Holandije i Belgije. Rad na projektu će početi u septembru, a ideja je da se kroz proporciju, statistiku i druge zanimljive oblasti matematike učenici upoznaju sa vršnjacima iz drugih zemalja i nauče što više o zemljama iz kojih dolaze. U svim projektima učenici komuniciraju na englekom jezku, ali pošto neki od partnera dolaze iz Italije, učenici imaju priliku da usavršavaju i drugi strani jezik koji praktično veoma retko imaju priliku da koriste.  
Verujemo da će „Kefalica” i ove školske godine ostvariti zapažene rezultate i zahvaljujemo se prof. Tošović na dostavljenom prilogu za sajt ŠU Čačak.