Početna
Nastavak spoljašnjeg vrednovanja
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
Nakon dvogodišnje pauze uslovljene pandemijom КOVID19, nastavlja se sa spoljašnjim vrednovanjem rada škola koje je deo sistema za osiguranje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i sprovode ga prosvetni savetnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Timovi za spoljašnje vrednovanje procenjuju kvalitet rada škola u odnosu na standarde (24) i pokazatelje (124) kvaliteta koji su utvrđeni u širokom konsultativnom procesu i predstavljaju rezultat koji se očekuje u ključnim oblastima rada škola. Metodologija spoljašnjeg vrednovanja podrazumeva posetu školi u trajanju od najmanje dva dana i primenu različitih evaluativnih postupaka i tehnika, a sve sa ciljem obezbeđivanja valjanih, relevantnih, objektivnih i merljivih dokaza o nivou kvaliteta koji ostvaruje škola.
Pravilnik o resursnom centru
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
Pravilnik o resursnom centru, proistekao je iz čl. 54 Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja:
Ustanova može da stekne status resursnog centra (u daljem tekstu: resursni centar) za pružanje stručne podrške deci, učenicima i odraslima sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, njihovim porodicama i drugim obrazovnim i vaspitnim ustanovama.
Resursni centar pruža i stručnu podršku prilikom izbora, primene i nabavke asistivne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju i prati nove pravce razvoja podrške deci, učenicima i odraslima sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.
Kvalitetan školski program
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
U prethodnom periodu dobili smo veći broj pitanja u vezi sa unapređivanjem kvaliteta školskog programa. U želji da na osnovu pružanja stručne podrške nekim timovima i aktivima i drugima ukažemo na pravilno tumačenje standarda kvaliteta rada, objavljujemo prilog sa savetima u vezi sa unapređivanjem školskog programa na osnovu analitičko-istraživačke prakse.
Podsetnik o ocenjivanju
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
Iako zbog pandemije nastavu u drugom i trećem ciklusu obrazovanja organizujemo na daljinu, pravilnici o ocenjivanju i standardima kvaliteta rada su i dalje na snazi, baš kao i sva pedagoška načela koja, bez obzira na koji način radimo, treba da poštujemo.
Podsećamo vas na sledeće:
- kriterijumi ocenjivanja treba da budu usklađeni sa redukovanim programima i planovima rada, obrazovnim standardima i pravilnicima o ocenjivanju;
- u globalnim i operativnim planovima rada i pripremama za časove nastavnika treba da budu vidljive raznovrsne tehnike i metode u ocenjivanju;
VI PITATE – MI ODGOVARAMO!
- Detalji
- Autor Danijela Kovačević Mikić
U želji da vam uvek budemo dostupni i da vam budemo suštinska podrška u obezbeđivanju kvaliteta rada, u ovom članku ćemo odgovarati na sva vaša pitanja koja su iz našeg delokruga rada. Članak će se dopunjavati onako kako nam budu pristizala vaša pitanja ili vaše nedoumice. Zahvaljujemo vam na ukazanom poverenju.
Napomena: Imenice NASTAVNIК i UČENIК koristimo u gramatičkom muškom rodu koji se odnosi na lica oba prirodna roda.
Imam esDnevnik – ne treba mi pedagoška dokumentacija!
NETAČNO! Pravilnik o ocenjivanju učenika precizno navodi sadržaj pedagoške dokumentacije. Način na koji ćete voditi pedagošku dokumentaciju nije propisan (može i u elektronskoj formi, ali tako da je obezbeđen uvid ovlašćenim licima koja ne moraju uvek da se unapred najave). Elektronsko vođenje dokumentacije ne sme da postane izgovor za nemaran odnos prema dokumentovanju („radim to na kućnom računaru, pa sad trenutno ne mogu da Vam pokažem”, „nisam poneo/ponela danas fleš” i sl.).
Strana 19 od 20
Ko je na mreži: 61 gostiju i nema prijavljenih članova